Dacia Duster 850 lóerővel

2011.05.19. 11:41

Eddig Alain Prost verseny-Dustere volt a csúcs, amellyel hóban és jégen terrorizálja a versenytársakat a Trophée Androson, de a Pikes Peak hegyi versenyre épített, Daciának kinéző tárgy még annál is bő kétszer erősebb.

A román márka megjelenése Pikes Peaken elég meglepő, hiszen a Dacia Észak-Amerikában teljesen ismeretlen márka, és eddig nem gondoltuk volna, hogy a Renaultnak bármi terve lenne a kontinens angolul beszélő felén. Persze ide is jut némi nemzetközi figyelem, de messze nem annyi, hogy indokolná a fejlesztési költségek felvállalását. Ennek ellenére a franciák teljes erőbedobással támogatják a projektet: a 850 lóerős motort a Renault Sport Technologies szállítja, az autó többi része pedig az Andros kupás gépen alapul. Persze a lámpatesteken és a formákon túl a csővázas, középmotoros gépnek nincs sok köze a sorozatgyártású Daciákhoz, de ez a Pikes Peaken eredményes autóknál általában így van.

Jelenleg még Monster Tajima és a Suzuki a hegy királya, a 19,99 kilométeres,1439 méteres emelkedésű pályán 2007-ben elért 10:01.408-as idejét eddig nem sikerült elérni, és tavaly is az övé volt az első hely, de úgy néz ki, sokan próbálják lelökni a trónról. A Dacia mellett Rhys Millen is erre törekszik, szintén gyári támogatással – ő a Hyundai pénzét használja egy hasonlóan elvetemült gép építésére.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.