Bűnronda, de odapörköl: Lampo

2011.05.22. 07:56

A Lampo3, ahogy a szám már sejteti, nem az első gurítása a svájci Protoscarnak. Első két tesztautójukkal több mint harmincezer kilométert tettek meg, és ezzel a harmadikkal is az a céljuk, hogy demonstrálják a technika működését.

A Lampo3 ugyanis teljesen elektromos hajtású. Már lassan megszokjuk, hogy 32 kWh összkapacitású li-ion cellákat pakolnak a komolyabb villanyautókba, így a 200 kilométer elméleti hatósugár szinte hihető. Egyáltalán nem hétköznapi viszont a 420 kW (570 lóerő) teljesítmény, amit a három villanymotor együtt vinnyogva lead. Egyet az első tengelyhez tettek, kettőt pedig hátra, ahol a vezérlés nyomatékvektor-képzésre is alkalmas, vagyis kanyarban több ampert tud küldeni az íven kívül elhelyezkedő kerékhez.

Minden ma elérhető technikával telepakolták az erődemonstrációnak szánt guruló labort, még a 22 kW-os gyorstöltőt sem sajnálták belőle, amellyel egy tíz perces töltéssel elméletben száz kilométer egérutat lehet nyerni – a kérdés csak az, hol akad olyan konnektor, ami ezt elbírja. De talán nem is a gyakorlatiasság a lényege a gépnek, hiszen a gyártó a több évnyi tapasztalattal kifejlesztett technológiát szeretné majd árulni.

Ehhez pedig jól jönnek az olyan számok, mint a 4,5 másodperces gyorsulás százra, illetve a 220 km/h végsebesség, főleg, hogy a Lampo3 egy 2+2-es kupé, amiben 360 kilónyi akkumulátort kellett elhelyezni.

Nyilván értelmetlen volna az árról beszélni egy egyedi prototípus esetében, de azért sejteni lehet, hogy egy ilyen tudású elektromos járgány a Tesla Roadster többszörösébe kerülne. A Protoscar fontolgatja ugyan egy mikrosorozat legyártását, mielőtt azonban rászánnák magukat, javasolnánk, gondolják át még egyszer a formatervet.