Egyetlen baja van az 500 lovas A1-nek

2011.05.31. 13:14

A Párizsi Autószalon előtt az A1 aktuális topváltozata körüli hosszú nyűglődésnek az lett a vége, hogy az S1-esnek hitt gépről 1.4 TFSI címkével rántották le a leplet. Utólag úgy tűnik, jogtalan volt az állítás, hogy az apró gombócból nem lehet az S1 névhez méltó autót faragni: az A1 clubsport quattro az utóbbi idők legelvetemültebb Audija, még ha nem is úgy néz ki.

Idén rendezik meg harmincadszor a Wörthersee fesztivált, amely a VW-konszern házibulijának számít az utóbbi években – erre az alkalomra készítette az Audi az A1 clubsport quattro tanulmányautót. Váltig állítják, hogy egyedi prototípusról van szó, sorozatgyártásról szó sincs, de annyira logikusnak tűnik a polcról összelegózott vadállat, ha a gyáriak nem szánják rá magukat, legyártják majd a tuningosok.

Míg a szériaautókat előkészítő csapat az S1 quattrón dolgozott, hogy az őszi Frankfurti Autószalonon be tudják mutatni a 210 lóerő körüli turbós négyhengeressel és összkerékhajtással várható modellt, a clubsporthoz izgalmasabb motort vettek elő: a TT RS-ből, illetve az RS3-ból ismert brutális hangú öthengerest. Ahogy sejtettük, többre képes, mint az eddig szabadon engedett 330 lóerő, a tanulmányautóhoz ugyanis felhúzták 503 lóerő csúcsteljesítményre. Természetesen összkerékhajtáshoz csatlakozik az autó méreteihez képest félelmetes erejű motor, vagyis úgy tűnik, sikerült alkalmassá tenni a VW Polo PQ25 névre hallgató platformját a keresztmotoros quattro hajtáshoz.

Így a gyári adatok szerint 3,7 másodperc alatt ugrik százra az 1390 kilós kisautó, ami azt jelenti, hogy az R8 V10-en kívül minden jelenlegi Audit lenyomna. Hogy komolyan gondolják az ingolstadtiak, mi sem mutatja jobban, mint a a 19 colos felnik alá bújtatott hatalmas kerámiafékek, és a két irányban állítható csillapítású futómű a hatvan milliméterrel kiszélesített sárvédők mögött.

Arról nem tehetnek, hogy minden igyekezet ellenére nem tűnik igazán fenyegetőnek a matt fehérre pingált apróság – egy csajos autóból nehéz lett volna többet kihozni. A minden bizonnyal raliautónak is ütőképes clubsportnak így is az a legnagyobb hibája, hogy ilyen formában tényleg nem kerülhet gyártásba, mert brutalitásával felborítaná az RS-ek kényes hierarchiáját, ahol nem lehet a legkisebb a legjobb.