Dacia Dusterből rázós szekeret

2011.06.03. 05:50

A Duster használható hobbiterepjáró, és még csak nem is kirívóan kényelmetlen, legalábbis alaphelyzetben. Néhány alkatrész cseréjével azonban tökéletesen hasznavehetetlenné silányítható. Láttunk már dögös Dacia tuningot is, tehát a baj nem az alapautó megválasztása, ez viszont mindent alulmúl.

Pedig a Giacuzzo nevű cég az Eibachhal közösen állt neki a Duster faragásának, így az eredmény akár jó is lehetne. Az egyik baj az, hogy a 30 mm-es ültetés, a 20 hüvelykes, kasza-mintás felnik és a 245/35-ös, profilból szinte láthatatlan gumiabroncsok sem elegendőek, hogy a kerekek mögül ne látsszon ki a sárvédők belseje. A kengururács és a vascsövekből hajlított küszöbtoldások pedig tökéletesen haszontalannak tűnnek, vagy legfeljebb abban segítenek, hogy a gép a legkisebb járdaszegélyen is fennakadjon. Tökéletes példa arra, hogy néhány, önmagában látványos alkatrész még kevés – a látványos és élhető tuninghoz átgondolt koncepcióra is szükség van.

Az igazi vicc az, ahogy a gyártó megindokolta a kengururács felszerelését: azt mondják, az optimális gyalogosgázolás-védelem érdekét szolgálja. Ez azért hangzik mókásan, mert Európa nagy részén tiltott ez a kiegészítő, épp az esetlegesen elgázolt gyalogosok miatt, akik a krómozott acélcsöveken nagyobb eséllyel törik el a csontjaikat, mint a behorpadni képes motorháztetőn vagy lökhárítón.