Új rendőrségi Chevrolet, faltörő kossal
Az átdolgozott cirkálót előbb mutatták be rendőrautóként, mint polgári használatra, és azt mondják, sokkal takarékosabb, mint a jó öreg Ford Crown Victoria. Ez persze még nem jelenti, hogy népszerű lesz az egyenruhások körében.
A rendőrautó-piacból, amelyet egy időben teljes egészében a Ford uralt, minden amerikai gyártó szeretne nagyobb szeletet hasítani. Egyrészt nem rossz reklám, ha a rendőrök is az adott márka egy típusát használják, másrészt évi több tízezer autóról van szó, ami szép profitot hoz. A rendőrségek eddig elsősorban a hátsókerék-hajtású, olcsó modelleket keresték. Ezért is vásárolták hatalmas mennyiségben az öreg, de bevált Crown Victoriát: a masszívan túlméretezett hajtás bírja a mérföld-százezreket, a V8-as motor teljesítményét könnyű volt növelni, és fillérekbe került az alkatrész. A Chevrolet is próbálkozott az Impalával, de a fronthajtású batár nem volt elég gyors, stabil és megbízható.
Most abban reménykedik a Chervolet, hogy az új modell erősebb és takarékosabb motorjával, és menetstabilizáló elektronikájával vonzóbb lesz a szerv számára. A dinamikával nincsen baj, az új, 3,6 literes V6-os 302 lóerős, és állítólag 6,6 másodperc alatt gyorsítja az elfogót 96 km/h-ra, azaz a legtöbb Észak-Amerikában futó autóval simán tartja a lépést. Ebben az új, hatfokozatú automata váltó is segíti – ráadásul azt mondják, a régi Fordoknál vagy 22%-kal alacsonyabb fogyasztást produkál, ami a benzin árának emelkedésével egyre lényegesebb szempont az Egyesült Államokban is.
A rendőr-Impala persze fel van készítve mindenre, így a gyorshajtók és egyéb szabályszegők útról való lelökdösésére is, ami egyes államokban ma is bevett gyakorlat – így került az amúgy békés külsejű autó elejére a masszív fém ütköző. A Chevrolet persze nem egyedül próbálkozik a lassan nyugdíjazásra érett Crown Victoriák helyének betöltésével: a Ford a Taurusból és az Explorerből, a Chrysler pedig a 300C-ből és a Dodge Chargerből kínál járőrkocsinak átalakított változatokat.