Amióta 2009-ben bemutatták a Swift konnektoros hibrid változatát a Tokiói Autószalonon, nem hallottunk róla. Valószínűleg ismét a japánok híresen szigorú titoktartása van a háttérben, mivel a legfrissebb információk szerint két év múlva már a szalonokba kerülhet a farkincás Suzuki.
Bár látszólag kézenfekvő az ötlet, viszonylag kevés gyártó szánta rá magát eddig plug-in, vagyis konnektorról tölthető hibrid kifejlesztésére. A probléma kevésbé technológiai jellegű, inkább a termék pozicionálása nehéz a drága akkucsomag miatt, aminek egy hétköznapi hibridhez képest jóval nagyobb kapacitásúnak kell lennie, hogy értelme legyen az otthoni töltésnek.
A Suzuki viszont egyből ezzel a technológiával lépne be a pezsgő hibridpiacra, mégpedig az új Swifttel. A kiszivárgott adatok alapján hasonló arányban kevernék az elektromos és a benzines hajtást, mint az úttörő Toyota Priusnál, csak eggyel kisebb méretarányban: egy átszámítva 74 lóerős villanymotor mellé egy apró, 660 köbcentis, 60 lóerős benzinest tennének. A lökettérfogat ismerős lehet a japán belpiacos autók ismerőseinek, hiszen az adórendszer sajátosságai miatt gyakorlatilag minden modellből létezik ilyen apró, turbós benzinmotoros változat – vagyis a benzines blokkal legalább nem kell már sokat bajlódniuk.
A harminc kilométeres elméleti elektromos hatótávolságú Swiftet a hírek szerint már két év múlva bevezetnék Japánban, de később Európába és Amerikába is szállítanának. Ha a híreszteléseknek megfelelően ötmillió forint körüli áron adják majd, a Honda Jazz hibrid érdekes alternatívája lehet, amely autóként ugyan praktikusabb, de tisztán elektromos közlekedésre alkalmatlan.