Az Audira céloz az új Kia kupé

2011.07.11. 17:00

Most, hogy lényegében bevették az olcsóbb modellek piacát, a koreai stratégák megpróbálnak valamiféle ízt adni a Kia márkának. Nem lesz könnyű, mert a koreai autók eddig meglehetősen unalmasak voltak, ha mégoly jól összerakottak is, de néhány új modell változtathat ezen. Az első ilyen gép szeptemberben érkezik, méghozzá a Frankfurti Autószalonra: egy hátsókerék-hajtású, kétajtós túrakocsit ígérnek erős V8-as motorral, amely leginkább az Audi A5-ösre emlékeztethet.

Nem különösebben meglepő, hogy a Kia ebbe az irányba tapogatózik, hiszen az anyavállalat, a Hyundai néhány éve már gyártja a Genesis Coupét, amelyet a Nissan 370Z és a Ford Mustang ellenfeleként kínálnak Észak-Amerikában. Ez a modell hátsókerék-hajtású, és elég erős motorokkal készül, így a Kiának nem volt más dolga, csak egy új, saját stílusához passzoló formát készíteni a meglevő alapokra. A Kiára amúgy a cégen belül a visszafogottabb stílus jellemző - jól látszik ez például a Hyundai ix35-Kia Sportage párost nézve - és valószínű, hogy a kupénál is jelentkezni fog ez a különbség - ezért is lehet találó az Audi A5-tel való összehasonlítás.

Nem ez lesz azonban a Kia egyetlen olyan modellje, amellyel nem a profitot szeretnék növelni, hanem a márka ismertségét és elismertségét. Jön például a Soul nyitott változata, de ami ennél is érdekesebb, egy kis roadsterről is beszélnek, amely a Mazda MX-5 babérjaira törne. Ez utóbbit 2013-második felére várhatjuk, bár erősen kérdéses, hogy a Kia képes lesz-e elérni a világ legnépszerűbb roadsterének színvonalát. Az MX-5-öt ugyanis nem az ára adja el, hanem az árért nyújtott élményfaktor: a hátsókerék-hajtású alapok, a jól belőtt futómű, a játékhoz épp elegendő teljesítmény. Ugyanakkor a Kia állítólag a fronthajtású Cee'd padlólemezt használná a kis sportkocsi alapjául, ami ugyan olcsóbb, mint a Mazda megoldása, de több kompromisszumot tartogat.

Ami biztos, hogy a Kia - testvérmárkájához, a Hyundaihoz hasonlóan - megpróbál kitörni a szürkeségből, és egyenrangú vetélytársává válni a patinás, nagy neveknek. Ez még csak az első felvonás, de ha legalább annyi erőforrást szánnak az arculatépítésre is, amennyit a motorok vagy a gyártás fejlesztésébe öltek az elmúlt években, akkor van mitől tartania a japán, európai és amerikai autógyártóknak.