Feltámad a Porsche 928-as?

2011.07.13. 16:33

Az orrmotoros luxuskupé tűnt a legjobb kitörési kísérletnek a 911-es bűvköréből az 1970-es évek végén. Korszerű volt, kényelmes és villámgyors - nem csoda, hogy 17 évig a kínálat része maradt. Aztán valahogy mégis elhalt a fejlesztés, és a Porsche azóta is csak far- és középmotoros, békalámpás sportkocsikat készít. Pedig a nagy V8-asnak is megvolt a rajongótábora.

A 928.ashoz talán a Panamera áll a legközelebb, igaz, sem elegánsnak, sem kupénak nem mondanánk. Viszont a technika nagyon hasonló: orrmotoros, hátsókerék-hajtású, terebélyes gép kényelmes belsővel és fölényes dinamikával. Adja magát a kérdés, hogy miért nem készül egy rövidebb kupé kicsit morcosabb külsővel, amely ismét megizzaszthatná a Mercedes SL-t vagy a hatos BMW-t. A válasz elég prózai: nem tudták volna hol legyártani. A Panamera eléggé leköti a meglevő kapacitásokat, újabb 10-20 ezer autónak egyelőre nincsen hely. A Volkswagen-Porsche fúzió viszont új lehetőségeket nyit meg.

Elsősorban is csökkennek a fejlesztési költségek: a tervek szerint a Porsche és a Bentley együtt dolgozik majd az új modellek műszaki alapjain, márpedig a briteknek kell egy következő luxuskupé a Continental GT helyére. Így a padlólemez elkészül, a Porschénak csak testre kell szabnia. Másrészt a VW révén a kapacitás-gondok is megoldódhatnak: biztosan találnak majd helyet a kétajtós gyártására is. Amíg azonban a tervek megvalósulhatnak, az elég sok időt vesz igénybe: a Panamera első generációjából csak négyajtós készül, mivel már nem éri meg bántani a néhány év múlva amúgy is elavuló technikát. Így kivárják a modellváltást - az utódból viszont nem csak két- és négyajtós készülhet, de még valamiféle sportkombi is, ha hihetünk a pletykáknak.

A Panamera várhatóan 2015 elejéig marad jelen formájában, azaz a kupé, amelyet 929-esként is emlegetnek, csak az évtized második felére érkezhet meg. Csak remélhetjük, hogy addig a Porsche formatervezői is magukra találnak, és legalább annyira érdekes és formás gépet hoznak majd össze, amilyennek a 928-as 1978-ban számított.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.