A Renault épít még luxusautót

2011.07.14. 17:53

Nem fogadtunk volna rá egy inggombba sem, hogy látjuk a Vel Satis utódját, pedig nyertünk volna.

2

Eddig úgy nézett ki, a Renault leszámolt a luxusautó-gyártással, és ha belegondolunk, minden oka meg is volt rá. Az Avantime és a Vel Satis egyformán csúnya bukásnak bizonyult, viszont cégcsoporton belül ott az Infiniti - most már Európában is - amely teljes luxusautó-palettát kínál. A presztízs azonban fontosabb, mint az, hogy minden autón keressenek, így mégis lesznek Renault-jelvényes luxusmodellek a jövőben, még ha nem is olyan különlegesek, mint eddig.

Laurens van den Acker, az új formatervezési igazgató legalábbis ezt mondja. „Vezérigazgatónk, Carlos Ghosn is megerősítette nemrég, hogy a felső kategóriás modellek továbbra is fontos szerepet játszanak nemzetközi stratégiánkban. Nem adjuk fel ezt a szegmenst, ez biztos” - nyilatkozta, ugyanakkor megerősítette, hogy a nemrég búcsúztatott modellek hibáiból tanulva a jövőben más stílusú luxusautókat gyártanak majd. „Bátor dolog volt ilyen szokatlan formatervű modelleket bevetni a német konkurencia ellen (mint az Avantime és a Vel Satis), de a luxusautók piaca nagyon konzervatív. Nincs szükség nagy újításokra, sokkal fontosabb a tökéletes minőség. És az autóink akkortájt nem voltak épp a legjobb minőségűek” - tette hozzá, ami azt sejteti, hogy a jövő luxus-Renault-i nem lesznek többé űrkomp-formájúak.

Valószínű, hogy a francia cég többé nem költ eurómilliárdokat saját luxusmodelljei fejlesztésére, inkább a cégcsoporton belül valamelyik másik márka készít majd évi néhány ezer Renault-jelvényes nagykocsit. Lehetőség akad bőven: a Nissan, az Infiniti és a koreai Samsung is kínál olyan modelleket, amelyek megfelelhetnek a célnak, még válogathatnak is, hogy első- vagy hátsókerék-hajtású, hat, vagy nyolchengeres modellre vasalják rá a rombuszforma jelvényt. Talán a Samsung SM7 lehet a legjobb jelölt, hiszen formai szempontból jól passzol a korábbi Renault-luxusmodellek sorába - a 30-as, a 25-ös és a Safrane is ötajtós, ferdehátú modell volt - de azon sem lepődnénk meg nagyon, ha egy V8-as Nissan-limuzin jelenne meg a Renault csúcsmodelljeként.

Arról persze nem esett szó, hogy a Vel Satis konzervatív utódja mikor érkezik, de soká' nem várhatnak az utód bemutatásával, ha nem akarják, hogy hagyományos megrendelőik - például a francia állam - más márkákhoz pártoljanak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.