Cadillac, ami kiszorítja az S osztályt?

2011.07.14. 15:01

Volt olyan korszak, amikor egy Cadillac drágább volt, mint egy Rolls-Royce, és kétségtelenül jobb is, de ennek több mint 60 éve. A GM luxusmárkája azonban próbál kikapaszkodni a középszerűségből, így hosszas mérlegelés után úgy döntöttek, készítenek egy igazi luxusbálnát, amely visszahozhat valamit a régi hírnévből.

sixteen

A General Motors döntéseit közelről figyelő GM Inside News azt állítja, az óriás-Cadillac a napokban kapott zöld utat a cég vezetésétől, így megkezdődhet az érdemi munka. Az is kiderült, hogy az egyelőre névtelen modell számára új, hátsókerék-hajtású padlólemezt készítenek az ausztrál Holden általki fejlesztett Zeta architektúra alapján, ami elég nagy feladatnak hangzik, de a cél sem kisebb: megszorongatni a Mercedes S osztályt, a 7-es BMW-t, az A8-as Audit vagy épp a Lexus LS-t, amelyek jelenleg a kategória legsikeresebb modelljeinek számítanak.

Talán nem véletlen, hogy a fejlesztési időszakot eleve elég hosszúra tervezik: a típus 2015 előtt nemigen kerül piacra, de egyes feltételezések szerint csak 2017-re készül el, mivel időközben - mintegy átmeneti megoldásként - jön az XTS jelzésű modell, amely tulajdonképp a CTS megnyújtott, kicsit átfazonírozott változata lesz. Persze ezek a dátumok még nagyon messze vannak, és a GM-től már láttunk olyat, hogy évek kemény fejlesztőmunkája után mégsem dob piacra egy típust. Most viszont egyértelműen úgy néz ki, a Cadillac fejlesztését e pillanatban épp komolyan gondolják, sőt, több irányba bővítik a választékot egy időben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.