A következő Golf izgalmasabb lesz

2011.07.15. 18:16

Az aktuális Golf - szám szerint a hatodik - ugyanolyan népszerű, mint az elődei, de már egy Opel Astra mellett is esetlen uzsonnás doboznak néz ki. A legújabb hírek szerint a VW megpróbál változtatni ezen, amihez a nemrég felvásárolt Italdesign is segítséget nyújthat.

golf7pv

A bevált karakterhez persze nem nyúlnak - egy Golf legyen felismerhető - így marad a vastag C oszlop, a közel függőleges hátfal és a jó helykihasználás - de megpróbálnak egy kicsivel több dinamikát csempészni az összképbe. Ez állítólag lendületesebb övvonalat, laposabb szélvédőt, illetve alacsonyabb tetőt és üléspozíciót jelent majd, ahogy a fantomképen is látszik. Ez nem csak az autó vizuális élvezeti értékének tesz jót, ami egyébként az eladási számok alapján nem is olyan nagyon érdekes, de a Golf Plustól is jobban elválasztja a sima Golfot, ami mindkét modellnek az előnyére válhat. Egyes hírek szerint még a három- és az ötajtós változatok is jobban elkülönülhetnek egymástól, bár semmiképp nem annyira, mint az Astra esetében, hisz a Volkswagen tervezőgárdájának arra is figyelnie kell, hogy a Golf ne veszélyeztesse a Scirocco pozícióit.

Az alapos átalakításhoz meg is lesz a tervezők mozgástere, hiszen a hagyományokhoz híven a páratlan sorszámú Golfok, teljes műszaki váltást hoznak. A hetessel is így van ez: a VW áttér az univerzális MQB padlólemez használatára. Ez egy olyan közös struktúra, amely a Polótól a Passatig az összes keresztben álló motoros Volkswagen, Audi, Skoda és Seat alapja lesz a jövőben. Ennek ellenére meglehetős szabadságot biztosít a tervezőknek az autók külső megjelenését illetően, hiszen a legtöbb elemének a mérete könnyen változtatható.

Ha minden igaz, a Golf VII meglepően hamar leváltja a jelenlegi modellt: egyes feltételezések szerint egy-másfél év múlva érkezik, azaz a jelenleg futó modell nem éri meg az öt évet a piacon. Ennek részben az lehet az oka, hogy az MQB platform bevezetésén csak úgy spórolhatnak, ha minél több modell épül rá, részben az, hogy a jelenlegi műszaki alapok állítólag meglehetősen drágán gyártható elemeket tartalmaznak, így a Golf nem hoz annyi hasznot, amennyit hozhatna.