A taxisok kedvence lesz az új űrkomp-Civic

2011.07.21. 14:53

A Honda régi tartozást törleszt azzal, hogy új dízelmotort fejleszt kisebb modelljei számára. Nem mintha a régi 2,2 literessel baj lett volna, egyszerűen csak túl nagy volt a Civic és a kisebb Hondák számára.

A japánok nem túl bőbeszédűek, ha a jövőbeli fejlesztésekről esik szó, de úgy tűnik, a Honda végre belátta, hogy ha labdába akar rúgni Európában, akkor komolyabban kell vennie a dízelmotorok fejlesztését. Először a 2001-ben bemutatott Civicek kaptak dízelmotort, de akkor még nem a Honda saját fejlesztését, hanem az 1,7 literes Isuzu blokkot szerelték az Európába szánt modellek orrába. A következő, 2006 óta piacon levő generációba már saját négyhengeresét építi a japán cég, de a 2,2 literes dízel messze nem a legkorszerűbb darab, és teljesítménye, illetve méretei alapján inkább az Accordhoz és a CR-V-hez passzol, a Civicet viszont versenyképtelenné tette azokban az országokban, ahol hengerűrtartalom alapján adóztatják az autókat.

Ez a megoldás persze a spórolást szolgálta: a Honda nem költött egy kisebb dízel kifejlesztésére. Mint kiderült, hiba volt, mivel manapság ezek a legnépszerűbb motorok Európában, és a Civicet is jóval népszerűbbé tehette volna egy kisebb dízel. A hiányt a következő, jövő tavaszra várható Civic bemutatásával egy időben pótolják, a hírek szerint ez már 1,6 literes, saját fejlesztésű dízelmotorral is kapható lesz. Ez a kisebb motor ráadásul nem csak a Civic eladásait hozhatja fel, de az egy számmal kisebb Jazzt is népszerűbbé teheti Európában, amelyből eddig leginkább egy korszerű dízelmotoros változat hiányzott.