Háromszáz felett a legkisebb Audi

2011.07.21. 15:41

Ötszáz lóerős turbómotort ma már sokan tudnak készíteni, a kérdés inkább az, hogy érdemes-e betenni egy fronthajtású kisautóba. Az Audi-specialista MTM megtette, meg is lett az eredménye.

A feltűnő, narancssárga-fehér-fekete festés és az óriási felnik ellenére sem különösebben félelmetes látvány az MTM A1 Nardo Edition - hiszen látszatra csak egy a sok tuning-Audi közül - pedig úgy megy, ahogy egyébként csak a vérbeli sportkocsik. Nem véletlen: a tervezői az idei Nardo Highspeed rendezvényre szánták, ahol nem a külső számít, hanem a végsebesség és a gyorsulás. Ezért is kapott a gép az 500 lóerős és 600 Nm csúcsnyomatékú turbómotor mellé önzáró differenciálművet, kőkemény futóművet és alig látható gumihártyákat a felnijeire: ezek segítik, hogy a két első kerék át tudja adni a teljesítményt, és ne csak füstölve pörögjön az aszfalton. Így érték el, hogy a kis A1-es 4,5 másodperc alatt elérhesse el a 100 km/h-t, és 324 km/h-val száguldhasson a híres olaszországi pályán stabilitási gondok nélkül.

Egy ilyen autó persze bárkit megölne közúton - nem is oda szánták - és nem csak kőkemény rugózásával. 500 lóerő a két első keréken meglehetősen öntörvényű viselkedést sejttet: ez az autó nagy gáznál csak a legprofibb pilóták számára kiszámítható, jó eséllyel bárki mást felcsavar az első fára.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.