Azt a világért sem állítanánk, hogy a Porsche 911-es nem kiváló sportkocsi, de gondoltak már rá, hogy mennyivel jobb is lehetne, ha nem ragaszkodnának Stuttgartban görcsösen a Bogártól örökölt farmotoros koncepcióhoz.
A Ruf, a radikalizmusáról ismert Porsche-specialista megmutatta. Elkészítették a CTR3-ast, amely jól hozza a Porsche jellegzetes stílusát, de igazi brutális szupersportkocsinak látszik. Az alkatrészei nagy részét is a 911-estől örökölte, és nem a Caymantól, ahogy első ránézésre hinnénk, viszont a sziluettje jóval alacsonyabb, és a motor a hátsó tengely elé költözött. A forma meglepő módon egész egységes, és az összkép csaknem olyan fenyegető, mint egy Ferrari Enzo esetében.
Aki ismeri a RUF múltját, az tudja, hogy a CTR jelzést mindig a legerősebb modellek kapták. Az eredeti, Yellowbird néven is ismert CTR egyszerű, tuningolt 911-esnek látszott, de a maga idejében a világ leggyorsabb utcai sportkocsija volt. A CTR3 lassan négy éve létezik, de most alaposan továbbfejlesztették. 3,8 literes, ikerturbós motorja 750 lóerős lett és már 960 Nm a maximális nyomatéka. Így a középmotoros 911-es legújabb változata 3,2 másoderc alatt gyorsulhat százra, 9,6 alatt kétszázra, és a végsebessége pedig 360-ról 380 km/h-ra emelkedett.
Az erősebb motoron túl másutt is igazítottak a konstrukción, egyebek közt hosszabb lett a tengelytáv, ami valamivel stabilabb viselkedést eredményez, és a hatfokozatú, keresztben beépített szekvenciális váltó is új konstrukció.