Kidobják az ős-Land Rovert?

2011.07.29. 13:05

A brit terepjárógyártó pályafutása 1947-ben a traktornak is használható primitív terepjáróval kezdődött, amely az azóta elmúlt évtizedekben alig változott valamit. A Defender évtizedek óta gondot okoz a Land Rover tulajdonosainak, hiszen egy élő legenda, de hasznot már nemigen hajt.

A márka igazgatója is hasonló dilemmáról számolt be: Colin Green azt mondja, túl nagy felelősséggel járna elkészíteni a Defender utódját, hiszen ha valamit elrontanának rajta, az a Land Rover hírnevét is veszélybe sodorhatná. Ugyanakkor 2016-ra mindenképp modernizálni kell a gépet, hiszen akkortól lesz kötelező az Euro VI norma teljesítése. Green szerint három alternatíva állna előttük. Az egyik a gyártás leállítása, a másik, hogy csak annyit modernizálnak a Defenderen, amennyit muszáj, a harmadik pedig egy utódmodell kifejlesztése. Ez utóbbi a következő Discovery alapjaira épülhetne, de túl drága volna. „Nem használna, ha úgy kedveznénk a vásárlóinknak, hogy közben a cégnek ártunk vele” – vázolta a helyzetet az igazgató.

A Defenderrel az a legnagyobb baj, hogy 20-25 ezer példány elfogy belőle egy évben, azaz a gyártás nem termel jelentős veszteséget, viszont arra semmi remény nincsen, hogy több vevőt toborozzanak a kőkemény, traktor-jellegű munkaterepjáró számára. Így viszont egy esetleges fejlesztés költsége mindenképp veszteségként jelentkezik. Ez annyit jelent, hogy a Land Rover számára a legjobb megoldás pusztán anyagi szempontból a gyártás leállítása volna, és ha ezt nem teszik, azt csak a márka arculatának megőrzése érdekében teszik majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.