Az első igazán erős Lotus

2011.08.16. 12:31

Az igazi nagy durranás az új Esprit lesz, de addig is kellett valami komolyabb a Lotus kínálatának csúcsára. Ez az Evora GTE utcai változata, amely egyelőre ugyan csak tanulmány, de már nem sokáig.

evoragtest

A Lotus a már meglevő megoldásokra épített, amikor elkészítette a legtüzesebb utcai Evorát. A versenypályára szánt GTE hajtásláncát építették kevésbé radikális, utcai használatra hangolt testbe, ami igazán ígéretes kombináció. A Toyota Camry 3,5 literes V6-osából kompresszorral 420 lóerőt hoztak ki, ami, ha nem is közelíti meg a Ferrari 458-as 570 lóerejét, meglehetősen nagy lépés a kívánt irányba. Az erősebb motorhoz a versenygépben is használt szekvenciális váltó kapcsolódik, és alakítottak az Evora burkolatán is, hogy több leszorító erőt termeljen a karosszéria.

Egyelőre egyetlen prototípus készült, amelyet Kaliforniában, pontosabban Pebble Beachen mutatnak be a közönségnek, nyilván azzal a céllal, hogy szondázzák az érdeklődés mértékét. Ugyanakkor nem valószínű, hogy ne készülne el a szériaváltozat, hiszen a hosszú távú célt – a Ferrari, a Lamborghini és a Porsche megszorongatását – csak erősebb sportkocsikkal érhetik el.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.