Veszélyes ellenszer Audi A6-osra

2011.08.20. 06:09

A prémium-szegmens legfontosabb kategóriájába érkezik az új Lexus GS, hiszen a felső-közepes prémium-szedánokat a világ minden táján veszik, mint a cukrot. Persze ebben a szegmensben is az Audi, a BMW és a Mercedes a megverésre váró ellenfél, ami komoly feladat elé állította a Lexus tervezőit.

A GS korábban elég fura jószág volt, az elnyújtott tetővonal miatt kifejezetten ötajtós autó benyomását keltette. Ez kölcsönzött is neki némi egyediséget, de úgy néz ki, ehhez a japánok nem ragaszkodtak. Az új modell sokkal inkább emlékeztet egy előző generációs 5-ös BMW-re, talán némi Audis beütéssel, mint bármelyik elődjére. Nem másolat persze, inkább csak afféle utánérzés, de eredeti ötleteket hiába keresünk. Kár, mert a Lexus így aligha tud majd kitűnni a konkurensek közül, amelyek még mindig jobban csengő névvel, és egyértelműbb márkaidentitással szálnak harcba a jómódú vásárlók dollárjaiért, euróiért, yüanjaiért.

A GS egyelőre a Lexusnál megszokott receptet követi, azaz kevés változatban gyártják majd, legalábbis eleinte. Az alapmodell a GS 250 lesz 2,5 literes, közvetlen befecskendezéses V6-os benzinmotorral, amely egy az egyben az IS 250-esből érkezik. Az erősebbik modellbe, a GS 450h-ba szintén hathengeres motor kerül, de hibrid hajtásláncba fűzve, így 340 lóerőnyi összteljesítmény érhető el. Az erősebbik Lexus 5,9 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, és 250 km/h-ig engedi gyorsulni az elektronika. A japán tervezők nem is a motorválasztékot hangsúlyozzák – azzal a jelek szerint korábban sem volt baj – inkább a tágasabb, szélesebb karosszériát, a hatásosabb, négydugattyús, alumínium-nyerges első fékekről, az új, stabilabb, szélesebb nyomtávú futóműről és a a 25%-kal megnövelt űrtartalmú csomagtartóról beszélnek.

Talán ezekkel a változtatásokkal képesek lesznek meggyőzni a lehetséges vásárlókat, hogy utolérték, sőt, néhol meg is haladták a konkurenciát, bár néhány dolog még mindig hiányzik. Kínában biztosan jól jönne egy nyújtott változat, Európában egy erőteljes dízelmotor, Észak-Amerikában pedig egy szép hangú V8-as kivitel javíthatna a versenyképességen. Ezeket azonban – legalább részben – biztosan elkészítik majd a bemutatót követően.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.