Nahát, egy Volkswagen a népnek

2011.08.21. 18:31

Olcsó kisautóval támad a Volkswagen: itt az Up! végleges változata. A rég várt újdonság negyvenhárom centivel rövidebb, négy centivel keskenyebb, és kettővel magasabb, mint egy háromajtós Polo, mégis elfér benne négy felnőtt. Tengelytávja 2420 milliméter, de a kasztni túlnyúlása minimális. A lényeg az egyszerűség, és az optimális térkihasználás, a formaterv másodlagos.

A csomagtér 251 literes, de a hátsó ülések ledöntésével 951-re bővíthető. Az Up! ennek ellenére nem forradalmi konstrukció, csupán úgy játszottak a külső és belső méreteivel, hogy az elsősorban városba szánt modell, a legtágasabb legyen kategóriájában.

Amikor 2007-ben bemutatták a népautónak szánt Volkswagen tanulmánymodelljét, még farmotorról és hátsókerék hajtásról volt szó. A mérnökök végül elálltak a régi Bogár hajtási sémájának felidézésétől, mondván az nagyon megdrágítaná az új tömegautót. Marad tehát a megszokott fronthajtás-orrmotor páros, de jönnek az új háromhengeresek.

Kezdetben kétféle egyliteres, benzinessel kínálják majd a legkisebb Volkswagent. Az alapmodellbe 60, az erősebbik, nagyobb töltőnyomással dolgozó változatba 75 lóerős, turbós blokk kerül. Dízel egyelőre nem lesz, bizonyos piacokon bevezetik a tisztán gázüzemű verziót, és 2013-ban debütál a konnektorról tölthető, elektromos Up!. Az hagyományos, ötsebességes váltón kívül lesz automatakuplungos verzió is, mellyel kevésbé fárasztó a városi araszolgatás.

A Polonál olcsóbbnak ígért Up! pontos árát egyelőre nem közölte a Volkswagen, de az már biztos, hogy háromféle felszereltségi szinttel indul a forgalmazás, a jövő év elején.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.