A tökéletes örömautó, Thaiföldről?
Thaiföld sok mindenről híres, de az autógyártás eddig nem tartozott az ország nevezetességei közé. Most viszont valami igazán érdekeset ütött össze egy kis cég, méghozzá viszonylag egyszerű komponensek felhasználásával: a 999 Supersportot.
A szürkére festett, középmotoros gép messziről nem is látszik igazán sportkocsinak, inkább olyan, mint egy kisautóból épített versenygép. Csak annyi nem stimmel, hogy nem ismerjük fel az alapautót – mert olyan nincsen. A 4,2 méteres gép ugyanis teljes egészében saját tervezés: kétliteres, 300 lóerős GM Ecotec turbómotorja van, amelyet a hátsó tengely elé építettek be az ötfokozatú szekvenciális váltóval együtt. A műanyag idomok alatt egyébként egyszerű, könnyű, olcsón gyártható és javítható acél csővázat találunk, ami ugyan nem a legkorszerűbb megoldás, viszont megfizethető. Az autó így is épp elég könnyű a maga 950 kilogrammjával – aligha akad sok ellenfele a pályanapokon. Természetesen a többi alkatrészt is úgy méretezték, hogy bírja a pályán jelentkező igénybevételt. A féktárcsák elöl 320, hátul 285 mm átmérőjűek, hat- illetve négydugattyús nyergekkel, a lengéscsillapítók állítható kivitelűek, az erő hatékonyabb útra juttatását pedig önzáró differenciálmű segíti.
A 999 Supersport kizárólag pályaversenyzésre készült, de ott is inkább a hobbisták kielégítésére alkalmas, hisz egy Radicalhoz vagy egy Ariel Atomhoz képest még mindig nehézkesnek tűnik, viszont íveket vadászni valószínűleg jobb, mint a legtöbb utcai sportkocsi. A gép menetdinamikájáról és várható áráról egyelőre nem tudunk biztosat, de várhatóan nem lesz drága – legalábbis sport- és versenyautó-mércével mérve aligha.