A tökéletes örömautó, Thaiföldről?

2011.08.27. 06:32

Thaiföld sok mindenről híres, de az autógyártás eddig nem tartozott az ország nevezetességei közé. Most viszont valami igazán érdekeset ütött össze egy kis cég, méghozzá viszonylag egyszerű komponensek felhasználásával: a 999 Supersportot.

A szürkére festett, középmotoros gép messziről nem is látszik igazán sportkocsinak, inkább olyan, mint egy kisautóból épített versenygép. Csak annyi nem stimmel, hogy nem ismerjük fel az alapautót – mert olyan nincsen. A 4,2 méteres gép ugyanis teljes egészében saját tervezés: kétliteres, 300 lóerős GM Ecotec turbómotorja van, amelyet a hátsó tengely elé építettek be az ötfokozatú szekvenciális váltóval együtt. A műanyag idomok alatt egyébként egyszerű, könnyű, olcsón gyártható és javítható acél csővázat találunk, ami ugyan nem a legkorszerűbb megoldás, viszont megfizethető. Az autó így is épp elég könnyű a maga 950 kilogrammjával – aligha akad sok ellenfele a pályanapokon. Természetesen a többi alkatrészt is úgy méretezték, hogy bírja a pályán jelentkező igénybevételt. A féktárcsák elöl 320, hátul 285 mm átmérőjűek, hat- illetve négydugattyús nyergekkel, a lengéscsillapítók állítható kivitelűek, az erő hatékonyabb útra juttatását pedig önzáró differenciálmű segíti.

A 999 Supersport kizárólag pályaversenyzésre készült, de ott is inkább a hobbisták kielégítésére alkalmas, hisz egy Radicalhoz vagy egy Ariel Atomhoz képest még mindig nehézkesnek tűnik, viszont íveket vadászni valószínűleg jobb, mint a legtöbb utcai sportkocsi. A gép menetdinamikájáról és várható áráról egyelőre nem tudunk biztosat, de várhatóan nem lesz drága – legalábbis sport- és versenyautó-mércével mérve aligha.