Az utolsó igazán erős Civic?

2011.09.09. 11:36

Mára jól elolvadt a Honda egykori sportos arculata, de még van belőle egy utolsó morzsa, a Civic Type-R. Két literből 225 lóerő turbó nélkül – ezt kevesen tudják a japánok után csinálni. A modellváltással ennek is vége lesz, de a gyári tuningcég, a Mugen stílusosan búcsúztatja az utolsó VTEC csodát.

A búcsúszéria a Civic Type-R Mugen 2.2 nevet viseli, ami elárulja a lényeget: a sportmotor hengerűrtartalmát 2156 köbcentire növelték. Aligha volt nehéz feladat, hiszen a megboldogult S2000 sportkocsiban már használtak egy ugyanekkora motort, csak a főtengelyt és néhány hozzá kapcsolódó alkatrészt kellett átvenni onnan. A K20-as blokkból ezzel, és a vezérlés megváltoztatásával 260 lóerőt és 240 Nm csúcsnyomatékot csaltak elő, így jelenleg ez a legerősebb gyári Honda Civic. Az erősebb motorhoz persze hangoltak egy feszesebb futóművet, hatásosabb fékeket építettek be és az eddigieknél is látványosabb optikai kiegészítőket kapott az autó.

A Mugen európai elnöke, Hiro Toyoda röviden el is mondta, miért készítették el ezt az utolsó változatot. „A környezetvédelmi elvárások miatt az erős szívómotorok ideje lejárt. Valószínűleg nem találkozunk többé olyan motorral nagy szériában készülő autóban, amilyen a K20-as, ezért gondoltuk, hogy jól illik az alkalomhoz a Civic Type-R különleges, 2,2 literes változata.”

Azt egyelőre nem tudni, hogy hány példány készül a legerősebb Mugen Civicből – közvetlen elődjéből, a kétliteres, 240 lóerős Mugen Type-R-ből is csupán 20 példányt készítettek – de úgy tudjuk, a kétliteres modellek tulajdonosainak már felajánlották, hogy az autóikat utólag átalakítják a korszerűbb specifikáció szerint.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.