Direkt épített rossz utat a Honda
Ha valaki sokat utazik Európában, az tudhatja, mekkora eltérés van aszfalt és aszfalt között az egyes vidékeken. Az osztrák havasok tükörsima mellékútjaitól a kissé töredezett, de valahogy azért karbantartott észak-olasz szerpentineken át a Romániában helyenként még mindig előforduló bombatölcsérekkel tarkított, útnak csúfolt földsávokig nagyon sok minden előfordul. És egy jó autó mindenre fel van készítve.
A Honda az angol mellékutak minőségére optimalizált, ami nem véletlen. Egyrészt a Civic Nagy-Britanniában készül, ezért odaát viszonylag népszerű is, másrészt – és ez akár meglepő is lehet – ezeket tartják Nyugat-Európa legrosszabb útjainak. Japánban viszont nem találtak hasonlót, az új Civicet pedig nem akarták nyilvános utakon tesztelni, így a gyári tesztközpontban megépítették egy tipikus brit mellékút másolatát. „A legnagyobb problémát a zaj jelentette, amely különösen rossz a brit burkolatokon.” – mondta a fejlesztés vezetője, Mitsuru Kariya. A futóművet és a karosszériát persze nem csak ezen az egyféle felületen kellett tesztelni, Kariya szerint dinamikai szempontból a német autópályák még nagyobb kihívást jelentettek a nagyobb átlagsebesség miatt, ezért az ottani viszonyokat is megpróbálták reprodukálni.
A japán tervezők az új Civic esetében minden eddiginél nagyobb hangsúlyt helyeztek a karosszéria zaj- és rezgésszigetelésének fejlesztésére, mivel az elődmodellt ezen a területen viszonylag sok kritika érte.