Szuperfék készül a BMW M5-höz

2011.09.28. 15:59

A BMW M divízió ugyan elkészült a biturbó M5-össel, de még nem fejeződött be a fejlesztés: most a fékrendszert próbálják tökéletesíteni, karbon-kerámia féktárcsák felhasználásával. A BMW persze nem egyedül végzi a fejlesztéseket, hanem két specialistával együtt.

A karbonszálas fékek ma ugyan már mindennaposak a versenysportban, de magas áruk miatt az utcai modelleken még nemigen terjedtek el. A BMW azonban úgy döntött, megadná a lehetőséget a vásárlóknak, hogy karbonfékekkel is felszereljék az új M5-öst, ezért egy kiegészítő csomagot kezdtek fejleszteni a típushoz. A munkába a karbonszál-specialista SGL-t és a nagy teljesítményű fékeket szállító olasz Brembót is bevonták, két olyan céget, amely egyébként is régi partnere az M részlegnek. A cél az, hogy jövőre elkészüljön az új fékkészlet, amely a jelenlegi féknyergeket felfüggesztésük módosításával ugyan megtartaná, de a jelenlegieknél nagyobb karbon-kerámia féktárcsákat, és 20 hüvelykes felniket tartalmazna. Ez utóbbiakra azért lesz szükség, mert a gyári felnikben nincs elegendő hely az új fékek számára.

Számos gyártó akad, amely régóta kínál karbon féktárcsákat utcai autóira, de a mai napig nem bizonyosodott be egyértelműen, hogy van-e értelme az ilyen módosításoknak. A karbonszálas fékek ugyan könnyebbek, és elvben kevesebbet vesztenek a hatékonyságukból, ha melegszenek, viszont érzékenyek a hirtelen hőmérséklet-változásokra és gyártásuk, cseréjük egy kisebb vagyonba kerül. Így egyelőre még az utcai modellekből átépített versenyautókon sem egyeduralkodók, bár úgy néz ki, van elég megszállott, aki miatt egy M5-ös kaliberű, elsősorban utcára való autóhoz is érdemes ilyen alkatrészt fejleszteni.