Aircross és 4008: hibátlan átverés
A Peugeot-Citroen és a Mitsubishi együttműködése újabb álfrancia modelleket szült: ezúttal a Mitsubishi ASX hobbiterepjárót igazították saját stílusukhoz a PSA-csoport tervezői.
A franciák szerencséje az volt, hogy az ASX szinte minden jellegzetes részletét könnyű lecserélni, ami marad – a tetővonal, az ajtók és az üvegfelületek – viszont annyira jellegtelenek, hogy szinte bármilyen stílusú formatervbe beilleszthetők. A PSA-nál ki is használták a lehetőséget: kompletten lecserélték az első és hátsó burkolatokat, így eltűnt a Mitsubishi jellegzetes, ordító szája, de még a kerekek feletti domborítások is lágyabbak lettek. A Citroen-változat, a C4 Aircross gömbölydedebb formatervet kapott, a Peugeot 4008-as egy kicsit élesebbet, a hűtőmaszk is a márkák aktuális arculatához passzol, sőt, még a leghátsó oldalablakok formája is eltérő mindhárom testvérmodellnél.
A motorválaszték érdekes egyveleg: az 1,6 literes, 117 lóerős és a kétliteres 150 lóerős benzinmotor, illetve az 1,8 literes, 150 lóerős dízel a Mitsubishitől jön, de a franciák saját, 1,6 literes, 112 lóerős HDi dízeleit is beépítik a két új típusba. Az összkerék-hajtású változatok csak dízelmotorokkal lesznek elérhetők, sőt, a benzinmotorokhoz ötfokozatú kézi váltó – vagy a nagyobbikhoz fokozatmentes automata – jár, míg a dízeleket hatsebességes kézi váltóval kínálják.
Ez a harmadik modell, és a második hobbiterepjáró, amelyet a PSA a Mitsubishitől vesz át. Ezzel lényegében teljessé teszik az SUV-kínálatukat: az új modellek a Peugeot 3008-as és a 4007-es/Citroen C-Crosser páros közé érkeznek, így a franciák minden, Európában népszerű hobbiterepjáró-méretben kínálhatnak valamit. A két típusról meglehetősen sietve közölték az első részleteket, hiszen az élő bemutató 2012 márciusában, a Genfi Autószalonon lesz, és a forgalmazás is csak jövő tavasszal kezdik.