Olasz autó is lehet borzalmas

2011.10.10. 17:00

A közhiedelem szerint a japán és a német autó megbízható és precíz, de szép formákat az olaszok rajzolnak. Ha általában így is van, most itt egy kivétel: a Vygor Opera, amellyel a luxusautó-piacot támadja meg egy kis olasz cég.

Egyelőre csak a néhány, számítógépes modellből generált képet mutattak, de ennyi is elég, hogy jajt kiáltsunk. Nem is nagyon tudjuk vagy akarjuk szavakba önteni a véleményünket, inkább ítélje meg mindenki maga, hogy tetszik-e neki a forma vagy sem. Azért az kevéssé valószínű, hogy ezzel a formavilággal az Opera a luxusautó-gyártás nagy neveit veszélyeztetné. Az eredeti elképzelés szerint az Opera olyan autó lenne, amely egyesíti egy terepjáró kényelmét és egy gyors túra-sportkocsi vezetési élményét, azaz közvetlen vetélytársa nem igazán lenne. Így akár sikeressé is válhatna, de ehhez minimum le kellene szerződtetni egy professzionális formatervezőt, aki gatyába rázná az autó külsejét.

Az autó a felhasznált műszaki megoldások alapján igazi kisszériás csoda. Az alapja acél csőváz, amelyre műanyag burkolat kerül. A felhasznált motorok 300 és 400 lóerő közti teljesítményűek lesznek, és mind a négy kereket hajtják. Ennek ellenére az Opera aligha lesz alkalmas terepen való használatra, mivel 18 és 22 hüvelyk közti átmérőjű felnik és alacsony profilú gumiabroncsok szerepelnek a tervekben. Bár a kétajtós meglehetősen nagynak tűnik, ehhez képest viszonylag könnyű, legalábbis a készítők ígérete szerint: a menetkész tömege állítólag másfél tonna körül lesz.

Nem tudni, hogy a Vygor mögött mekkora tőke áll, de ha valóban el szeretnének adni néhány autót évente, akkor talán megérné tovább csiszolni a terveket, amíg kevésbé keltenek amatőr benyomást.