Amperszagú traktor lesz az új Mitsubishi Evo

2011.10.22. 08:26

Eredetileg úgy volt, hogy a Mitsubishi elbúcsúztatja a Lancer legendás sportváltozatát, és a pénzből, amit azzal spórolnak, hogy nem fejlesztik ki az Evót, további környezetbarát modellek előállítására fordítják. Az ötlet azonban heves tiltakozást váltott ki a rajongók körében, így a Mitsubishi vezetése kompromisszumot kötött: lesz Evo XI, de környezetkímélő kivitelben.

Nem valószínű, hogy a rajongók pont erre gondoltak volna: a Mitsubishi úgy döntött, hogy dízel-elektromos hibrid hajtásláncot épít a következő Evóba, így a fogyasztása alacsony maradhat, miközben ugyanolyan gyors lehet, mint az elődei. A cél az, hogy a öt másodperc alatt gyorsuljon az új gép 100 km/h-ra, de a szén-dioxid-kibocsátása ne haladja meg a 200 g/km-t. A vegyes hajtás mellett megtartják az S-AWC jelzésű négykerék-hajtást, bár valószínűtlen, hogy a versenypályán is ugyanolyan ász marad, mint a korábbi változatok. A legnagyobb kérdés azonban az, hogy meg tudják-e tartani az Evo-rajongókat egy ilyen modellel, hiszen a dízelhang és a villanymotor süvítése aligha mérhető hangulatban a turbós benzinmotor mély tónusú morgásához.

Nem a Mitsubishi az első gyártó, amely lényegében hátat fordít a korábbi sportos modellek rajongóinak, azért, hogy környezettudatosabb képet alakítson ki saját magáról: ugyanezt a hibát követte el korábban a Toyota, és kisebb mértékben a Honda is. Pedig Európában és Észak-Amerikában épp ezek a jól tuningolható, megfizethető modellek emelték ki a japán gyártókat a szürke tömegből, és egy olyan kis cégnek, mint a Mitsubishi, szüksége is lenne a már megszerzett, márkahű vásárlókra.