A kínaiak az egész Saabot akarják
Eddig úgy nézett ki, hogy a Saab vezetése valahogy csak összekalapozza a gyártás újraindításához szükséges pénzt, de a csődbiztos csúnyán beleköpött a levesükbe. Elment Kínába, és felbíztatta a Saab partnereit, hogy többet követeljenek.
Így a Pang Da és a Youngmann nevű cégek korábban simán belementek, hogy feltőkésítsék a Saabot, cserébe néhány ezer autót, és későbbre műszaki együttműködést ígértek a Saab vezetői. Ez hónapokkal ezelőtt volt, és a kínaiak eddig csak a beígért százmilliók töredékét utalták át – vártak a kínai hatóságok engedélyére – viszont közben a Saab még kilátástalanabb helyzetbe került. A cég most csődvédelem alatt áll, és a csődgondnok úgy gondolta, a vállalatvezetők átszervezési tervének támogatása helyett új tulajdonost keres az autógyárnak. Így elutazott Kínába, és tárgyalt a Saab partnereivel. Ennek következtében a két kínai cég új tervet készített, amelyben a vállalat 100%-ának felvásárlása szerepel. A Saab vezetése azonban első körben elutasította az ajánlatot, inkább tovább tárgyalna.
Ezzel teljesen új megvilágításba került a Saab helyzete, hiszen ha elutasítják a kínai ajánlatot, akkor az egyetlen lehetséges pénzforrástól is elvágják magukat, ami a véget jelenti. Így a következő hetek tárgyalásain múlik, hogy mi lesz a vállalat sorsa. A legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy a jelenlegi tulajdonosok legalábbis többségi tulajdont adnak a kínai cégeknek, így a Volvo után a másik svéd autógyár is kínai kézbe kerülhet. A másik lehetőség, hogy heteken belül megkezdődik a Saab felszámolása, és a cég maradékait széthordják a hitelezők.