Őszinte sportkocsi, ahogy ön kéri

2011.10.26. 17:36

Se szeri, se száma a kis sportkocsi-gyártóknak, amelyek mind a Ferrari és a Lamborghini riválisaivá próbálnak válni. A CCG nevű német cég is az első lépéseket teszi ebbe az irányba a Custom GT típussal, amely egyszerű és régi vágású, de ígéretes, és úgy építik meg, ahogy a vevő kéri.

A műszaki megoldásokat nem komplikálták agyon, az autó semmivel sem tartalmaz többet, mint amire a száguldáshoz feltétlenül szükség van. Az alap a porfestett acélcső vázszerkezet, amelybe a GM valamelyik V8-as motorja kerül. Erre akasztják a karbonszálas burkolat elemeit, és persze a lényeges főegységeket, így a futóművet, kormányművet, fékrendszert is. Az egyszerűség előnye, hogy egy kész autó csupán 1040 kilogrammot nyom, ami több száz kiló előnyt jelent a legtöbb vetélytárshoz képest.

A vevőnek háromféle V8-ast kínálnak fel alaphelyzetben: 450 lóerős 6 literes, 550 lóerős 7 literes vagy 750 lóerős 7 literes turbófeltöltős motor kerülhet a halványan a Ford GT40-esre emlékeztető gép hátsó tengelye elé. Papíron már az 550 lóerős középső változat is lenyomja a legtöbb szupersportkocsit, hiszen 3,3 másodperc alatt éri el a százas tempót, és áttételezéstől függően 285 és 320 km/h között lehet a végsebessége. Mindez szépen hangzik, de tucatnyi másik gyártónál is meg lehet kapni ugyanezt a dinamikát, különösen ennyiért.

A sportkocsi alapára 113 500 euró, ami átszámítva kicsit több, mint 33 millió forint – erre jönnek még az egyedi kívánságok, amelyeket a cég szívesen teljesít. Az opciók között szerepel például autógáz-szett is, amely itt nem is annyira a spórolást szolgálja, sokkal inkább a károsanyag-kibocsátás csökkentését.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.