Elkészült az új Audi A4-es

2011.10.27. 17:44

Az aktuális A4-es az Audi legnépszerűbb modellje, még a válság legsötétebb hónapjaiban, amikor alig vásároltak autót a világban, akkor is növekedést hozott a márkának. A típus azonban jövő tavasszal lesz négy éves, és időközben az Audi modellek arculata is változott egy keveset, így a gyártó felfrissíti a típust.

Hasonló sémát követtek az A4 átdolgozásánál, mint az A5-ös esetében, bár a változtatások a négyajtós esetében még visszafogottabbak. Itt is kicserélték a hűtőmaszkot a szögletesebb, vízszintesen rácsozott, lecsapott felső sarkú fajtára, amit annaj idején még az A8-assal kezdtek bevezetni. Ehhez igazították a motorháztető kialakítását, és átszabták a fényszórókat is, amelyek ezúttal kifelé szélesednek. Hátul is átdolgozták a lámpákat és a lökhárítót, ahogy elöl, de itt már nincs olyan könnyen észrevehető karakterbeli változtatás. A külső változtatásoknak azonban nem is az a céljuk, hogy megváltoztassák a típus arculatát, csak hogy jelezzék, ez nem pontosan ugyanaz az A4-es, mint eddig.

A motorválaszték egyszerűbb és korszerűbb lett, de nagyrészt a korábban is használt szabvány Audi-VW motorválasztékból származnak, nagy meglepetés nincs közöttük. A benzines alapmotor, az 1,8 literes turbós négyhengeres 120 vagy 170 lóerővel érkezik, a kétliteres, 211 lovas TFSI motor is változatlan, a legerősebb A4-esbe pedig 272 lóerős kompresszoros V6-ost szerelnek. Az S4-esbe is ez utóbbi blokk kerül, 333 lóerővel. A dízelváltozatok nagyobb részébe kétliteres motor kerül, van 120, 143 és 177 lóerős kivitel. A 2,7 literes V6-os dízelmotort a 3 literes visszafogott, 204 lóerős kivitele váltja, de ugyanez a motor 245 lóerővel is elérhető. A palettán az látszik, hogy az Audinál is igyekeznek csökkenteni a motorblokkok számát, és csak a teljesítményt változtatni a motor vezérlésén keresztül, mivel így anélkül csökkenthetik a gyártási költséget, hogy ez a vásárlók kárára válna.

Az autó belsejében csak apróbb változtatásokat végeztek. Lecserélték a kormánykereket, egyszerűsítették az MMI kezelőfelületet, így nyolc helyett négy gombot kapott, új kárpitozást kínálnak, és a műszerfalon megjelent néhány új díszítőelem. A cél azonban itt is az volt, hogy a már bevált megoldásokat még vonzóbbá tegyék.

Az Audi marketing-szakemberei valószínűleg direkt időzítették úgy a premiert, hogy az új hármas BMW piaci bevezetésével egy időben érkezzen meg a kereskedésekbe a felújított A4-es is. Így tompíthatnak valamit a konkurens újdonság vásárlóelszívó hatásán, hiszen az A4 reklámjaiba is beilleszthetik az új jelzőt.