Kínába megy a Volvo megújítója

2011.11.03. 05:58

A Volvo formatervezési igazgatója a 90-es évek végén szerzett magának nevet az első generációs S80-assal: szakított a korábbi kredenc-stílussal, és új fazont talált a svéd autóknak, legalább olyan jellegzeteset, mint a korábbi szuperegyszerű téglatest-dizájn volt. Most azonban új munkaadóhoz szerződik: a Volvo tulajdonosa, a kínai Geely kínált neki munkát.

Peter Horbury 1991-ben került a Volvóhoz, és bár később dolgozott a svéd gyártóhoz hasonlóan akkortájt Ford irányítás alatt álló Aston Martinnak, Jaguarnak és Land Rovernek is, amikor az amerikai cég eladta luxusmárkáit, ismét a Volvónál kötött ki, a formatervezésért felelős alelnök székében. Hasonló szerepet szánnak neki a Geelynél is, hiszen a kínai cégnek meglehetősen széles termékpalettája van, amelyet többféle márkanév alatt kínálnak, egyelőre elsősorban Kínában. Ahhoz azonban, hogy nemzetközi szinten is versenyképesebbé váljon a cég, egységes és jellegzetes formavilágú modellekre lesz szükség – egy ilyen kínálat kidolgozására pedig nehezen találhatnának tapasztaltabb szakembert.

A Geely vezérigazgatójának egyes nyilatkozataiból az derült ki nemrégiben, hogy a kínai autógyártó szakmai értelemben egyelőre keveset nyer a Volvón. A svéd cég most ugyan hatékonyabban működik, mint a Ford irányítása alatt, így befektetésnek biztosan nem rossz – a kínaiak azonban bizonytalanok abban a tekintetben, hogy hogyan is aknázzák ki jobban a Volvóban rejlő lehetőségeket. Horbury szerződtetése alighanem jót tesz majd a Geelynek, a kérdés csak az, hogy a Volvónak nem árt-e, ha a formatervezési részleg élére új embert állítanak.