Meglepő, de a Renault nem házon belülről, például az Infinititől kap segítséget új luxusautója kifejlesztéséhez, hanem a Mercedestől – ezzel is tovább erősítik az épp csak megkezdett együttműködést.
A Renault soha nem keresett igazán jól a luxuskategóriában, de a presztízs kedvéért kénytelenek maradni. A Vel Satis ugyanis elnöki és miniszterelnöki autóként is szolgál, nem is beszélve a francia cégvezetőkről és más jómódú kliensekről: a francia cég számára fontos, hogy megtartsa ezt a szűk, de exkluzív ügyfélkört. Költeniük azonban nem érdemes egy újabb, saját fejlesztésű luxusautóra, hiszen évi 10-15 ezer autónál többet nemigen adhatnak el évente – ennyi pedig még a fejlesztés költségét sem fedezi.
Nem csoda, hogy a Renault idegen technikára építi a következő luxusautóját, de a választás meglepő. Carlos Tavares, a Renault igazgatója említette meg egy interjú során, hogy egy klasszikus szedánon dolgoznak, méghozzá Mercedes alapokon. Nyilván ez is erősíti majd a Daimler és a Renault-Nissan kapcsolatát. A Mercedesnek jól jön, hogy az alkartészeiből nagyobb mennyiséget gyárthat, a Renault pedig töredék-áron juthat az új luxusmodellhez. Valószínű, hogy nem ez lesz a cégcsoport egyetlen Mercedes-alapú luxusmodellje: korábban már szó volt róla, hogy a Nissan luxusmárkája, az Infiniti is felhasználja a német kapcsolatot – talán ez a magyarázata, hogy a Renault sem az Infiniti valamelyik típusára építkezik.
A Mercedes alapú Renault modellek bemutatása persze még odébb van: a fejlesztés épp csak megkezdődött, így az évtized közepe előtt nemigen dobják piacra az új luxusautót.