Mondeo-gyilkos kínai csúcstechnika

2011.12.07. 17:35

A Luxgen néhány éve viszonylag csendben szivárgott be a köztudatba. Az egykori autókereskedő cég a felső végén próbál bekapcsolódni az autógyártásba: viszonylag drága modelleket kezdtek árusítani. Luxgen7 jelzéssel egy nagy egyterűt és egy hobbiterepjárót kezdtek gyártani, most pedig megérkezett a Luxgen5, egy középkategóriás szedán.

 

Az új típussal már nem csak Taiwant és a környező piacokat szeretnék meghódítani: nemzetközi modellnek szánják, amely akár a nagy nevű gyártók típusaival is versenyre kelhet. A tervezést nagyrészt házon belül végezték, bár a karosszéria kialakításában egy amerikai tervezőcég, az Altair is besegített, a biztonsági tervezést pedig a brit Mira végezte. Az új típust kétféle – egyelőre ismeretlen eredetű, de elég korszerűnek tűnő – benzines turbómotorral kínálják majd, a gyengébb 1,8 literes, 150 lóerős, az erősebb pedig kétliteres, 170 lóerős. A gyengébbet öt-, az erősebbet hatfokozatú automata váltóval párosítják. A csúcsváltozat 8,5 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebessége pedig 210 km/h.

A legmeglepőbb az autó lényegében teljes felszereltsége: van benne ABS, elektronikus fékerő-elosztó, menetstabilizáló és kipörgésgátló, sőt, ablakra vetítő kijelző illetve korszerű szórakoztató és információs rendszer. Így a Luxgen új modellje felszereltségben tudja azt, amit egy korszerű személyautótól bárhol a világon elvárnak. Az elsődleges piac persze elsősorban a távol-kelet, de nem kizárt, hogy a típus később Észak-Amerikában és Európában is felbukkan.