Magyar űrtechnika a Bentleynél

2011.12.12. 13:02

A Mulsanne esetében ragaszkodott a Bentley vezetése a konzervatív megoldáshoz – a Rolls-Royce időkből örökölt 6,75 literes ős-blokkhoz – de ez nem jelenti, hogy a Continentalt is ugyanilyen régimódi elvek alapján terveznék. A W12-es motor is egész korszerű, az új, négyliteres V8-as pedig az utolsó alkatrészig új fejlesztés.

A nyolchengeres blokkot az Audival közösen kezdték fejleszteni, de a britek maguk hangolhatták, és egyike a legkorszerűbb konstrukcióknak a maga kategóriájában. Nagynyomású közvetlen befecskendezéssel, hengerlekapcsolással és dupla turbófeltöltővel érték el, hogy az 507 lóerő és az 1750-es és 5000-es fordulat közt jelentkező 660 Nm viszonylag környezetbarát módon jelentkezzék. Sajnos pontosan nem tudjuk, hogy valójában mennyire lett takarékos az új motor, de szén-dioxid-kibocsátásban, ami arányos a fogyasztással, mintegy 40%-os javulást ígérnek a tizenkét hengereshez képest, ami biztató. Azt azonban elárulták, hogy az új Continental GT alapmodell hogy megy. A 100 km/h-s tempó 5 másodperc alatt van meg – a nyolcas automata váltóval ezt nem is nehéz kihozni a gépből – a végsebesség pedig 290 km/h.

Számunkra külön érdekes, hogy a Bentley csak a motorok felöltöztetésével és beszerelésével foglalkozik, a gyártás azonban nem Nagy-Britanniában, hanem Győrben folyik majd – ugyanott, ahol a Lamborghini Gallard V10-ese is.