Korea megmentője egy nagy doboz
Ugyan nem ez az első szériagyártású elektromos autó, de a koreaiak olyan büszkék rá, mintha az volna. Az alap a nemrég bemutatott Kia Ray, ebbe faragtak villanymotort és Li-ion akkumulátort.
A Ray fura szerzet, leginkább a japán belpiacos dobozjárművekre emlékeztet. Kicsi, egyliteres motor hajtja, amivel meglehetősen takarékos, de nem valami fickós, így a villanymotorral még jobban is járnak a felhasználók, legalábbis ami a gyorsulást illeti. Az EV változat ugyan 187 kilóval nehezebb, mint a benzines, de így is jobban ugrik: 15,9 másodperc alatt éri el a százas tempót a 69 lóerős és 167 Nm csúcsnyomatékú villanyotorral. A végsebessége viszont csupán 130 km/h, ami a sebességváltó hiányának köszönhető.
A 16,4 kWh-s Li-ion akkumulátor csodákra persze nem képes, 140 kilométer elméleti hatótávolságot biztosít a dobozjárgány számára, és 220 voltos hálózatból hat óra alatt tölthető fel, bár gyorstöltő segítségével az idő akár 25 percre is mérsékelhető. A Ray EV persze így sem nyújt jobb használati értéket, mint mondjuk egy Mitsubishi i-MIEV – a kérdés az, hogy tudják-e olcsóbban adni.
Egyelőre persze nem is akarják elárasztani vele a világot, az elektromos dobozból jövőre összesen 2500 példányt készítenek, és ezeket szinte kivétel nélkül koreai cégeknek és kormányhivataloknak szánják.