2012.01.10. 06:18

Pofás négyajtóst faragtak az Alfa Giuliettából az amerikaiaknak, bár nehéz megjósolni, hogy veri-e a Ford Focust, a Chevrolet Cruze-t vagy a Honda Civicet.

A tervezők egyértelműen a sportosságra mentek rá. A Dodge Dart szemből veszélyes agresszornak tűnik, hátulról a Charger izgalmas, egyetlen széles csíkba szervezett lámpáit örökölte, csak oldalról fura egy kicsit, ahol meg kellett tartani a Giulietta tetővonalát. Ennyi azonban bőven beleférhet – megjelenésre egyértelműen ez az elmúlt húsz-harminc év legfonzóbb Dodge alapmodellje. A Neon és a Caliber után mindenképp hatalmas lépésnek tűnik előre, és ha van akkora belülről, mint ötajtós európai rokona, a helykínálattal sem lesz probléma.

A motorválaszték három tagból áll. Két Chrysler-Hyundai-Mitsubishi fejlesztésű négyhengerest megtartottak a régi kínálatból: ezeket most Tigershark motoroknak hívják, a kisebb, kétliteres 160, a 2,4 literes 184 lóerős. Ezek mellé érkezik a 160 lóerős 1,4 literes Fiat turbómotor, amely nem csak erős, de keveset is fogyaszt – annyira, hogy 5%-nyi Chrysler részvényt hoz a Fiatnak. A motorokhoz egyelőre hatfokozatú kézi vagy automata váltókat kínálnak, bár Sergio Marchionne, a Chrysler és a Fiat vezérigazgatója 2013-ra ígéri a kilencfokozatú automatát, amellyel a fogyasztás tovább csökkenthető.

A belső tér kritikus pont volt a korábbi Dodge modelleknél. A Darté látványnak szintén nem nagy szám, bár a legtöbb gombot sikeresen kiváltották az óriási, 8,4 hüvelykes középső érintőképernyővel, és a Honda Civic színvonalát talán ebben is eléri az anyagok minősége. A Dodge Dart valószínűleg nem lesz kapható Európában, vagy ha igen, alighanem Alfa Romeo márkajelzéssel, és kissé eltérő formatervvel érkezik majd. Észak-Amerikában viszont júniusban kezdődik a forgalmazás, így még az idén kiderül, hogy mennyire sikerült eltalálni a típussal az amerikaiak ízlését.