Megerősödik a Veloster

2012.01.10. 15:45

A Veloster elég bátor kísérlet a Hyundai részéről. Fura külső, megkérdőjelezhető használati érték, közepesen vérpezsdítő teljesítmény – ilyen autót nemigen árult eddig senki, és úgy néz ki, a Hyundai is igazít itt-ott a koncepción, ahogy hozzájut a típussal kapcsolatos visszajelzésekhez.

Ennek köszönhető, hogy a második változat nem csak a motorban tér el az elsőtől: lényegében egy kisebb modellfrissítésre kerítettek sort alig egy évvel az ősbemutató után. A legfontosabb újítás persze az erősebb motor: az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses benzines kapott egy turbófeltöltőt, így a teljesítménye 140-ről 208 lóerőre emelkedett. Ezzel a Veloster Turbo már dinamikában is felveheti a versenyt a Golf GTI-vel, a Honda Civic legerősebb változatával és a Mini Cooper S-sel.

Az autó megjelenésével is hangsúlyozza, hogy többet tud, mint az alapváltozat: Audi-stílusban hatalmas egybeszabott első légbeömlőt kapott, valamint 18 hüvelykes felniket és oriási dupla kerek kipufogóvég-párt a hátsó lökhárító közepére. Talán egy kicsit közönségesek az eszközök, de a gyáriak szerint így lehet divatcikket csinálni a három oldalajtós kupéból a fiatal autóvásárlók körében, akik csak egy gyors autóra vágynak, hanem olyan használati tárgyra, amellyel kilóghatnak a tömegből. Azt érdekes módon nem árulták el, hogy a 201 lóerő egész pontosan mire lesz elég – csak becsülni lehet, hogy 8 másodperc körüli idő alatt érheti el a százas tempót, a végsebessége pedig 220 km/h körül lehet.

Valószínűleg nem ez az első alkalom, hogy a Hyundai módosít a Velosteren, hiszen ezzel a modellel szeretnék megalapozni a márka hírnevét a fiatalok körében, akikből a következő évtizedben a legjövedelmezőbb autóvásárló réteg válik majd. Korábban már ígérgették, hogy jön egy szimmetrikus, ötajtós kivitel is, és valószínűleg vannak még részletek, amelyeken érdemes lesz változtatni – cserébe a Hyundai pontosan azt kaphatja a Velostertől, amiért elkészítette: egy olyan H betűs típust, amelyet nem csak a célszerűsége és jó ár-érték aránya miatt érdemes megvenni.