Hiába várjuk a Volkswagen sportkocsit

2012.01.11. 21:03

Ahogy olyan sok esetben korábban is, a pénzügyi szakemberek szóltak közbe. Bár a Volkswagen szekere most jól megy, nemigen engednek meg maguknak olyan autókat, amelyen jelentős összeget veszthetnének. Márpedig egy a kis roadster a számítások szerint csak vinné a pénzt.

Úgy tudjuk, ahhoz, hogy a típus nyereséget hozzon, évente legalább 50 ezer példányt kellene készíteni belőle, ez azonban olyan feladat, amivel a németek sem birkóznak szívesen. Ulrich Hackenberg, a vállalat fejlesztési igazgatója elmondta, hogy még mindig küzdenek a gyártási engedélyért, de nem igazán valószínű, hogy sikerrel járnak. „Megfelelő mennyiséget kellene gyártani, és a kereskedőket is meg kellene győzni.” A problémát az okozza, hogy az efféle kétüléses sportkocsik piaca nem elég nagy. A Mazda MX-5 hosszú pályafutása során csak három év volt, amikor az eladásai meghaladták az 50 ezret, 1990 és 1992 között.

A vászontetős kétüléses Volkswagent még 2009-ben mutatták be Bluesport néven, és úgy volt, hogy a hozzá tartozó padlólemezt a Porsche és az Audi is felhasználná, az előbbi a Boxster kistestvéréhez, az utóbbi pedig az R4 nevű típushoz. Az R4 és a kis Porsche fejlesztése azonban lekerült a napirendről, így az olcsóbb VW modell fejlesztési és gyártási költségei azonban már túl sok pénzt emésztenének fel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.