Meglesték a Toyota csodafegyverét

2012.01.19. 15:12

Eddig csak hallottunk róla, most azonban már láthatjuk is a Toyota új versenyautóját, amellyel Le Mans-ban szeretnének indulni méghozzá már az idén. A képek önmagukban is érdekesek, de az igazi különlegességre az autón olvasható egyik felirat utal.

Az autó külsőre – a festéstől eltekintve – nem nagyon különbözik a vetélytársak zárt LMP1-es autóitól: keskeny, cseppforma fülke, alacsony felépítmény és hatalmas, függőleges hátsó uszony jellemzi. Igazság szerint leginkább csak a fura első lámpák adnak neki némi karaktert: három fényszórót használ a Toyota, egy nagyot felül és két kicsit alul. A gép igazi különlegessége nem is a megjelenésében rejlik, hanem az alkalmazott hajtásláncban. A visszavonuló Peugeot és a Le Mans-ban szinte verhetetlen Audi évek óta dízelmotorral tarol, a Toyota azonban más hajtási sémával próbálkozik. Kis hengerűrtartalmú, turbós V6-os vagy V8-as benzinmotort ígérnek, amely az uszonyon olvasható felirat tanúsága szerint valamiféle hibrid hajtásrendszerbe illeszkedik majd. A japánok nem csak azért választották ezt az utat, mert elemi érdekük népszerűsíteni a hibrid hajtású járműveket, hanem azért is, mert az új szabályok kifejezetten bátorítják az elektromos segédhajtás használatát a versenyautókban.

A nézők számára persze jóval fontosabb, hogy a Peugeot távozása nem jelenti a gyári vetélkedés végét a hosszú távú versenyzésben, sőt, csak most kezd felpezsdülni a szakág. A Toyota idei bemutatkozása után 2014-ben érkezik a Porsche is, így ütőképes gépekből aligha lesz hiány, így Le Mans nem fullad ismét unalomba, mint amikor az Audi lényegében ellenfél nélkül vitte el az első helyet egymás után zsinórban többször is, a 2000-es évek első felében.