Az orrától eltekintve nem sokban hasonlít a Ford új NASCAR versenygépe az utcai változathoz, de ezt az utóbbi két évtizedben megszokottá vált. A vetélytársak sem különbek: a Chevrolet Impalának, a Toyota pedig a Camrynak csúfolja saját autóját, pedig utcára azok sem készülnek hátsókerék-hajtással és V8-as, nyomórudas orrmotorral.
A Ford persze Fusion néven állítja hadrendbe az autót, de az utcai Fusion alig különbözik a felújított Mondeótól. Az Aston Martinokat idéző orr egyébként határozottan jól áll a nyitható ajtó nélküli kupénak, a végeredmény sokkal dögösebb, mint a jelenleg használt, Mustangnak nevezett, szögletes orrú NASCAR gép. A tartalom azonban nem változott érdemben. Az autó orrába egy nagyjából 850 lóerős V8-as motor kerül, olyan nyomórudas vezérlésű kövület, amilyet a Ford ma már legfeljebb nagy teherautókban használ.
A kőkori technikát és az oválpályákon való körözgetést sokan lenézik, de a Ford számára nemigen létezik jobb reklámfelület a Mondeo-Fusion reklámozására. A NASCAR ugyanis Észak-Amerika legnépszerűbb autósport-szakága, ami nem véletlen: a szabályok gondoskodnak róla, hogy az autók között ne legyen nagy teljesítmény-beli különbség, így a versenyek szorosak, és a V8-asok hátborzongató hangorkánja ötven éve biztos nézőcsalogató.
Azt, hogy mire mennek az új géppel, már a csapatokon és a pilótákon múlik majd, de azt, hogy mennyire fontos lenne a gyárnak a jó eredmény, az is mutatja, hogy nem sietik el a versenypremiert. Az idei évet elsősorban tesztelésre szánják, a Fusion versenyautó első éles bevetése pedig csak bő egy év múlva, 2013 februárjában lesz a Daytona 500 versenyen.