Megmutatták a következő Golf lényegét

2012.02.01. 18:01

Ritkaság, hogy egy autógyár megmutatja, milyen vasdarabokra építi következő, még el sem készült autóját, de az MQB platform lényegében a Volkswagen, sőt, az egész cégcsoport jövőjét testesíti meg.

A Volkswagen Golf hetedik generációjának alapjaira nem csak egy, vagy néhány hasonló személyautó-típust építenek majd, hanem egy teljes választékot: sok millió autó alatt lesznek ugyanezek az alkatrészek, és ez elég fontos ahhoz, hogy büszkén körbemutogassák a világban. A cél hosszú távon az, hogy a VW Polo, Golf és Passat, modellek, minden más típus amely hasonló méretű – azaz egyterű, szabadidő-autó vagy sportkupé -, valamint az Audi, a Seat és a Skoda típusok zöme mind ugyanezen alapokra épüljön. E cél elérése érdekében úgy alakították ki a szerkezetet, hogy a szélessége és a tengelytávja könnyen módosítható legyen. Csak néhány kötött méret van, amilyen a pedálsor és az első tengely távolsága, és néhány más paraméter, amely amúgy sem nagyon változik a legtöbb autónál.

Ennek ellenére a padlólemez a Golf hosszára igazítva jóval könnyebb, mint a jelenleg futó generáció padlólemeze: ugyanannyit nyom, mint a négyes Golf alapja, de annál jóval merevebb és biztonságosabb. A Volkswagen számára a legnagyobb nyereség persze az lesz, hogy az MQB alapú modellek ugyanazokon a gyártósorokon készülhetnek, azaz egy VW Polo és egy Skoda Superb akár egymás után is legördülhet ugyanarról a szalagról. Ez a fajta rugalmasság üzleti szempontból elképesztően hasznos, hiszen sokkal egyszerűbb lesz az egyes modellek gyártási számait a mindenkori igényekhez igazítani, és kevesebb gyárban, kevesebb költséggel több autót szerelhetnek össze, mint eddig.

Az MQB padlólemez minden előnyének kihasználásához persze még hatalmas befektetésre lesz szükség. Az első modellek, amelyek erre az alapra épülnek, az idén jelenhetnek meg, de még legalább négy-öt év, mire a teljes választékot lecserélik a cégcsoport összes márkájánál. Utána viszont kamatostul térülhetnek meg a fejlesztésbe ölt euró-milliárdok, és közelebb vihetik a Volkswagent a Toyota és a General Motors legyőzéséhez.