A ZIL hosszas agónia után nemrég kénytelen volt feladni a harcot, és csődöt jelentett. Az üzem azonban nem szűnik meg, hiszen a szakképzett munkaerő adott, és a nagy autógyárak még látnak lehetőséget az orosz piacban.
A megmentő ezúttal a Fiat lehet, amely lassanként teljesen kihasználná a ZIL gyár kapacitását. Első körben Ducato furgonokat szerelnének össze a moszkvai gyárban, de úgy hallani, később Chrysler és Jeep modellekkel bővítenék tovább a termelést. Ezzel lényegében bezárul a kör, hiszen a ZIL – amelyet eredetileg AMO néven alapítottak 1916-ban – eleinte Fiat licenc alapján kezdett teherautókat gyártani, és most szintén Fiatokkal zárul le a cég önálló története.
A szovjet időkben a ZIL a keleti blokk egyik legfontosabb teherautó-gyártója volt, de a rendszerváltás óta a moszkvai önkormányzat tulajdonában levő gyár képtelen volt ritmust váltani, így termékei egyre elavultabbá, legvégül pedig lényegében eladhatatlanná váltak. Az utolsó években ráadásul nagy összegek tűntek el a cégtől, amelyet Moszkva városa csak jelentős támogatásokkal tudott működésben tartani. A Fiat színre lépésével azonban megoldódhat a helyzet, akár hosszú távon is, hiszen az olaszok jelentős oroszországi gyártókapacitás kiépítésére törekszenek, amelynek jelentős részét a moszkvai gyár adhatja.