Jól indított az óriás-Passat

2012.03.23. 18:03

A Volkswagen olyan célt tűzött maga elé, amely bármelyik másik autógyártótól képtelen ötletnek tűnne. Meg akarják fogni Észak-Amerika legkelendőbb személyautóját, a Toyota Camryt. Az eszköz az amerikai VW Passat, amelyet helyben gyártanak, és abszolút az amerikai igényekhez igazodva fejlesztettek ki. A kezdet biztató: már az első hónapokban bővíteni kellett a kapacitást, hogy ki tudják elégíteni az igényeket.

A Passatból bő hatezer fogyott januárban és nyolcezer februárban, ami egyelőre nem mérhető össze a Camry több mint 34 ezres havi eladási szintjével, de a növekedés egyértelmű. Mintegy 800 új dolgozót kellett felvenni, hogy zökkenőmentesen folyhasson a termelés, és a Volkswagen abban reménykedik, hogy tovább növekednek az eladások, akár havi 20 ezer példányig is. Ehhez persze idő kell: a vásárlók körében is el kell terjednie, hogy a Passat már nem az a túlárazott, szűkös európai autó, mint korábban.

A nagyobbik Passat annak köszönheti a születését, hogy a VW előzőleg csúnyán megbukott az Európából importált modellel. Észak-Amerikában nem jött be a "minőségért fizetni kell" szlogen, hisz a konkurencia nagyobb autókat kínált sokkal olcsóbban, és az ottani vásárlókat nem hatják meg a puhább anyagok és a pontosabb illesztési hézagok. Így a németek is kénytelenek voltak belátni, hogy alkalmazkodniuk kell a piacon, ha versenyezni akarnak a sikeresebb gyártókkal. Így az új amerikai Passatba egyszerűbb megoldások kerültek, nagyobb is lett bő egy számmal, és az árát is úgy lőtték be, hogy közel legyen Honda Accord, a Toyota Camry, a Ford Fusion és a Chevrolet Malibu átlagos árszintjéhez.

Azt egyelőre lehetetlen megmondani, hogy a Volkswagennek sikerül-e megszorongatni a piacvezető márkákat, de a kezdet mindenképp ígéretes.