Dögös az új Chevrolet Impala

2012.04.04. 13:56

Az Impala a Chevrolet márka talán legfontosabb autója Észak-Amerikában. A legnépszerűbb személyautó-kategóriában versenyez olyan sikermodellekkel, mint a Toyota Camry, az amerikai Honda Accord vagy a Ford Taurus, sőt, nemrég új vetélytársat is kapott az új VW Passat képében. A GM azonban igyekszik helyt állni ebben a kategóriában is - ezúttal úgy, hogy összehozta a kategória legkarakteresebb autóját.

Az új generáció teljesen más hangulatú, mint közvetlen elődje, amelyről mást nem is nagyon lehetett elmondani, mint hogy jó nagy, és négyajtós. A célnak épp megfelelt, de semmivel sem tűnt ki a konkurensek közül, és ez már fél vereség, hisz az egyetlen feltűnő előnye az alacsony ára lehet egy ilyen autónak, az árengedmények viszont a nyereséget viszik el. Nyilván rájöttek erre Detroitban is, így kaphatott jellegzetes karaktert a tizedik generáció, amelyet most mutattak be New Yorkban. Az új Impala ugyanúgy négyajtós, mint az elődei, de elnyújtott ívű teteje révén első pillantásra inkább ferdehátúnak tűnik, mint az A6-os Audi vagy a Jaguar XJ. Ehhez jön még a masszív hátsó sárvédő-domborítás, amelyet még egy erőteljes ívvel is kiemeltek, és az egyszerű, de kellőképp agresszív orrkiképzés. Ennyi, és a kellemes arányok elegendőek, hogy az Impala kitűnjön a tömegből, de annyira mégsem tették jellegzetessé, hogy megossza a közönséget.

Műszakilag persze ez is ugyanazt a szabvány-tartalmat hozza, mint az összes mai amerikai nagykocsi. Fronthajtás, automata váltó, egy négyhengeres és egy V6-os benzinmotor, illetve egy hibrid kivitel. Az alapmodell száz köbcentivel nagyobb motort kapott: a 2,5 literes négyhengeres 195 lóerős, ami egy ekkora testben kellemesen átlagos dinamikát jelent. Aki több erőt szeretne, az választhatja a 303 lóerős, 3,6 literes V6-ost, aki inkább spórolna, annak ott a 2,4 literes benzinmotort és elektromos segédhajtást tartalmazó, 182 lóerő összteljesítményű eAssist változat, 6,8 literes országúti fogyasztással. Az összes motorhoz a GM saját fejlesztésű, hatsebességes automatája jár, és minden kivitel elsőkerék-hajtású.

Az Impalát biztonsági szempontból igyekeztek a kor színvonalára hozni, és ez nem csak a merevebb karosszériánál jelentkezik. Van benne távolságtartó tempomat, a balesetelőrejelző rendszer, amely fékez is, ha szükséges, holttér-figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető szerkezet, tolatássegítő radar és tíz légzsák. Mindez sokkal lényegesebb, mint amilyennek hangzik, hiszen Észak-Amerikában sokkal többet, és egyszerre hosszabb távolságokat autóznak az emberek, mint Európában bárhol.

A Chevrolet új tömegmodellje hosszú ideje az első olyan típus a GM kínálatában, amellyel komolyan számolnia kell a konkurenciának ebben a karegóriában, és ha az árát is megfelelően lövik be, akár arra is esélye lehet, hogy megszorítsa a piacvezető Toyota Camryt. Európában viszont aligha találkozhatunk majd vele nagyobb tömegben - itt az egy számmal kisebb Malibu játssza a csúcsmodell szerepét.