Kedvcsináló az új Viperhez

2012.04.04. 11:49

Azt már korábban is sejtethettük, hogy a Viper karaktere nem változik sokat, de most az is kiderült, hogy a tervezők a második generációig nyúltak vissza az új formatervvel. És ez nem véletlen: valószínűleg az 1996 és 2002 között gyártott kupé változatot ismeri legjobban a világ.

A Chrysler a Mercedesszel való szakítás után majdnem megszabadult a Vipert gyártó üzemtől, mondván, hogy csak veszteséget hoz, pedig ez a Chrysler egyik legnagyobb kincse: talán az egyetlen olyan modell, amelyet világszerte ismernek, és amellyel fenntarthatják azt a képzetet a közönségben, hogy a legkisebb detroiti gyártó különleges, érdekes autókat képes gyártani. Az új tulajdonos, a Fiat azonban tisztában volt ezzel, és azonnal hozzákezdett az új változat fejlesztéséhez, amelyet már végleges formájában láthatunk a fotókon.

Úgy néz ki, a tervezők megpróbálnak visszatérni a győkerekhez. Az új sportkocsit ugyanolyan formákba öltöztették, mint az első két generációt: érzelmeket keltő, vaskosan gömbölyded idomokba, a Mercedes fennhatóság alatt kidolgozott harmadik generáció szigorúbb vonásait így el is felejthetjük. Visszaköszön a jellegzetes, kacsafarok-légterelővel körbevett hátsó lámpasor, csak az orr-rész lett más: a sunyi nézésű, lapos fényszórókat szögletesebb és kisebb, álló tájolású darabok váltják. Így elölről kicsit kevésbé jellegzetes a látvány - van benne valami az ezredforduló Ferrari Maranello típusainak karakteréből - viszont minden más szögből jóval markánsabb a sportkocsi, mint közvetlen elődje.

A technikáról egyelőre nem sokat tudni, bár nagyon csodálkoznánk, ha leváltanák az óriási alumínium V10-est, az eddigi Viper generációk szívét, amely őskori felépítése ellenére erőlködés nélkül lépheti túl a 600 lóerőt.