Numero 9: modern luxus Franciaországból

2012.04.13. 11:52

A 30-as évekbeli Traction Avant óta szinte minden évtizedben akadt olyan Citroen, amellyel a gyártó megpróbált túllépni a nagykocsik megszokott korlátain. Elsőkerék-hajtással, légrugózással, vagy csupán szokatlan formával, de mindig változatosabbá tették valahogy a kategóriát. A Numero 9 tanulmány – amely bevallottan a DS9 előképe – ezt a hagyományt igyekszik folytatni.

A Citroen kifejezetten óvatos: a Numero 9 még csak tanulmányautó, pedig láthatóan nem választja el sok a majdani sorozatgyártmánytól. A végleges típuson talán kevesebb lesz a króm, és kisebbek lesznek a felnik, de forma elég kiforrottnak hat. Érdekes, hogy a Citroen ezúttal csapott hátú, ötajtós géppel próbálkozik a luxusautók között, ahol amúgy a négyajtós szedánoké a főszerep. A karosszéria formáján kívül az autó hajtáslánca igazán érdekes: 1,6 literes turbómotor került az orrba, amely a méretéhez képest meglepően nagy teljesítményű, 225 lóerős, és az első kerekeket hajtja, míg hátulra 70 lóerős villanymotort szereltek. Így a két motor együtt 5,4 másodperc alatt gyorsíthatja az autót 100 km/h-ra, és a Numero 9 elérheti a 244 km/h-t, viszont akár 50 km-t is megtehet tisztán elektromos üzemben.

Az ilyen típusú hibrid hajtásrendszereknél az átlagos fogyasztás elég nehezen értelmezhető fogalom, de a gyáriak 1,7 literes átlagról beszélnek 100 km-en, és 39 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásról. Ezek az értékek alighanem úgy értendők, ha az akkumulátor a mérés kezdetén teljesen fel van töltve, de még így is elég vonzó az érték, hiszen azt feltételezi, hogy az akku lemerülését követő 50 kilométer megtételéhez elég 1,7 liter benzin.

Ha minden a tervek szerint alakul, és a közönség jól reagál a Numero 9-re, akkor már 2013-ban gyártásba kerülhet a szériaváltozat DS9 néven. E típus nyugdíjba küldheti a hatalmas és látványos, de nem kiemelkedően sikeres C6-ost.