A mobiltelefon gondjait örökli az autó?

2012.05.05. 09:29

A villanyautók körül hatalmas a felhajtás, de néhány apróságról eddig megfeledkeztek a gyártók. Így lehet, hogy bár vannak villanykutak, még Magyarországon is akad néhány, a gyorstöltők egyelőre nem szabványosak. Néhány autógyártó most jelentette be, hogy elkészültek egy új csatlakozó-szabvánnyal, de úgy néz ki, legalább háromféle hasonló szabvány létezik, ha nem több.

Az új töltőszabványt a legnagyobb német és amerikai gyártók mutatták be a napokban. Így az Audi, a BMW, a Chrysler, a Ford, a General Motors, a Porsche és a Volkswagen használja majd ezt a szabványt, amely két nagy és három kicsi elektromos kontaktussal ellátott dugóval csatlakozik. A gyártók szerint a csatlakozóhoz tartozó gyorstöltési eljárással 10-20 percre csökkenthető a töltési idő, bár ezt a kijelentést érdemes kritikával kezelni, már csak azért is, mert a jelenleg autók hajtására használt akkumulátorok töltéstároló képessége igencsak széles határok közt változik.

A villanyautó-techika úttörői, a Nissan, a Renault és a Mitsubishi persze más szabványt használ, és egyelőre nem tudni, hogy melyik terjed majd el, de ezen a területen a sokszínűség egyáltalán nem előny, sem a felhasználók számára, sem a gyártók számára. A villanyautók terjedésének egyik korlátja ugyanis épp a megfelelő töltőhálózat hiánya lehet, és tovább rontja a helyzetet, ha van ugyan töltőállomás, csakhogy nem kompatibilis az autókkal. A megoldást nyilván az jelentené, ha minden gyártó azonos szabványt követne, de úgy tűnik, erre még várni kell.