Két villámgyors spanyol gombóc

2012.05.17. 12:11

Legújabb modellváltozataikkal egyenesen a versenyzők kegyeit keresik. Az Ibiza SC Trophy és a Leon Supercopa legújabb változata márkakupákon szerepel majd, de ez nem jelenti, hogy ne képviselnének versenyképes technikát.

Az Ibiza SC Trophy szinte megegyezik az utcai csúcsmodellel, így kifejezetten olcsó versenyzési lehetőséget kínál azokban az országokban, ahol elindítják a hozzá kapcsolódó márkakupát. A motorja a jól ismert 1,4 literes TSI 180 lóerős változata, ehhez hétfokozatú, dupla kuplungos váltó és önzáró differenciálmű jár. Emellett bukókeretet, kartervédő lemezt, versenyzésre hangolt futóművet, a versenyterhelésre méretezett fékeket, 18 hüvelykes felniket és versenygumikat kap az autó, így ha egyenesben nem is, kanyarban mindenképp sokkal gyorsabb bármelyik utcai Ibizánál.

Aki nagyobb teljesítményre vágyik, az beszállhat a Leon Supercopa sorozatba is. Ebbe kétliteres turbómotor kerül 300 lóerővel és hatfokozatú DSG váltóval, így megfelelő áttételezéssel akár 250 km/h-val is száguldhat. Persze itt is megvan minden kötelező biztonsági berendezés, illetve az állítható a futómű, a versenyfékek és az önzáró differenciálmű, sőt, a Leon radikális aerodinamikai csomagot is kapott, amely jelentősen növeli az autóra ható leszorító erőt.

A Seat Európa legnagyobb tuning-Volkswagen, -Audi, -Skoda és -Seat találkozóján, a Wörtherseetreffenen állítja ki a két versenygépet, de mindkettő megvásárolható termék. Az Ibiza pálya-változata 31 500 euróba, a Leon Supercopa 63 ezer euróba kerül, azaz versenyautó-mércével egész barátságos az áruk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.