Nem megy az új autó

2012.05.23. 18:19

A PwC elvégezte idei felmérését a magyar autókereskedők körében. Ebből kiderül, hogy Magyarország újautó-eladásai tavalyhoz képest alig változtak, és a résztvevők szerint idén már nem is fognak. A kereskedők nagy része úgy véli, legkorábban 2014 után van esély a magyarországi autópiac fellendülésére. A felmérésben nagyrészt olyan márkák kereskedői vettek részt, melyek az eladások oroszlánrészét adják, mint az Opel, Skoda, és a Volkswagen.


A stagnáló eladási adatok miatt egyáltalán nem vonzó az iparágba való belépés a befektetők számára. Valószínűleg a márkakereskedések átlag 17 éves élettartama is taszítja a befektetni vágyókat. A válság után megmaradt kereskedők öt százaléka nyilatkozott úgy, hogy teljesen kiszállna az autókereskedelemből. Biztató, hogy akik túlélték a válságot, egyelőre stabilan fenn tudják tartani a kereskedésüket. Ugyanakkor a megkérdezettek nagyrészt egyetértettek abban, hogy a feketegazdaság jelen van az iparágban. Ennek legfőbb okaként a magas adókat és a megfelelő törvények hiányát jelölték meg. Véleményük szerint adócsökkentésekkel és a kötelező adatbázisok kiépítésével vissza lehetne szorítani az autók törvénytelen eladását.

Magyarország a forgalomba helyezett új autók számában, ami az elmúlt évben 45 ezer volt, még mindig elmarad Szlovénia mögött is, ahol az egész ország lakossága annyi, mint Budapesté, mégis 58 ezer új autót értékesítettek tavaly. Szlovákia tízezerrel még ennél is több, 68 ezer új autót küldött forgalomba. Az adatok szerint  a hazai autópark körülbelül hatvan év alatt cserélődne le, ha csak a hivatalos márkakereskedőkön keresztül behozott autók kerülnének forgalomba.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.