Öt alatt van százon, hetet eszik, a vége 250

2012.06.16. 13:26

A Le Mans-ban zajló 24 órás autóverseny betétprogramjaként mutatják be az Audi legújabb S-modelljét, az SQ5-öt. A gyári közlemény szerint ez a cég történetének első olyan S típusa amelybe nem valamilyen tuningolt benzines, hanem dízelmotort építenek.

Nem véletlen, hogy éppen ott villantják meg a jövő év elejétől kapható középméretű SUV-t, ahol évek óta a gázolajjal hajtott versenyautók csatája tartja lázban a közönséget. Az új, a mezei változathoz képest 30 milliméterrel leültetett Audi SQ5 motorja háromliteres, V6-os biturbó-dízel, melynek forgattyús részét is több ponton megerősítették, hogy jobban bírja a terhelést. A motor legnagyobb teljesítménye 313 lóerő, csúcsnyomatéka 650 newtonméter, ez 1450-től 2800-as fordulatszámig rendelkezésre áll. A kolosszális teljesítményhez 5,1 másodperces gyorsulás, 250 kilométeres végsebesség, és 7,1 literes fogyasztás társul, persze külön-külön.

A nemrég ráncfelvarráson átesett Q5 modellt számos szegletében igényesebbé tették, hogy a csúcsmodell már messziről felismerhető legyen, no meg persze, hogy a tulajdonos ne érezze úgy, hogy a puszta motortechnikáért kell kifizetnie a várhatóan 58 ezer eurós nyugat-európai árat.

Az SQ5 alapkivitelére 20 colos kerekeket szerelnek, az abroncsok mérete 255/45, de plusz pénzért kérhetjük majd 21-es kerékkel, a képen látható kék, illetve fekete fényezéssel, nappabőr, vagy alcantara kárpitozással, és természetesen megannyi szálcsiszolt vagy polírozott alumínium dizájnelemmel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.