Terepjáró, robogó fogyasztással

2012.06.20. 06:23

Ha az új Plug-in hibrid rendszer beválik, az új Mitsubishi Outlander kevesebbet ehet, mint egy átlagos moped, ami a mostani benzinárakat nézve kecsegtető ajánlat.

A Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) rendszer egy benzinmotort, és elöl hátul egy-egy villanymotort tartalmaz. Az autó így négykerék-hajtású, és háromféle üzemmódban lehet használni. Pure, azaz tisztán elektromos módban csak a villanymotorok működnek, Series állásban az elektromos motorok hajtanak és a benzinmotor tölti az akkumulátorokat, Paralell módban pedig mindhárom motor együtt hajt.

Bár az információk korlátozottak, annyi kiderült, hogy az autóba egy kétliteres benzinmotor kerül, ennek ellenére átlagos fogyasztása 1,7 liter körül lesz 100 km-en. Valószínű persze, hogy ez az érték csak úgy jöhet ki, ha a feltöltött akkumulátorral megtehető távolságra nulla fogyasztást számolnak, ami nem egészen tükrözi a valóságot, de egy ekkora autótól akár ennek az értéknek a duplája is nagyszerű eredmény lenne.

Az Outlander PHEV verzióját a Párizsi autószalonon tervezi bemutatni a Mitshubishi, és jövőre már piacra is szeretnék dobni az ultratakarékos hibrid crossovert.